Przedmiotem niniejszego opracowania jest Pomiar Ruchu Rowerowego 2017 w
Świdniku. Pomiar został wykonany na przełomie maja i czerwca w dniach
wtorek-czwartek w godzinach szytu rannego 6:30-8:30 oraz szczytu
popołudniowego 15:00-17:00 w XV punktach pomiarowych. Warunki
atmosferyczne w trakcie pomiarów: słonecznie, bezwietrzenie, temperatura
ok. 19 oC. Wyjątkiem był 31.05.2017 - bardzo duży wiatr, przelotne opady
deszczu 7:30-7:40 i 8:00-8:10.
Pomiar został wykonany przez
Stowarzyszenie Świdnik Miasto Dla Rowerów we współpracy ze studentami ze
Studenckiego Koła Naukowego Planistów UMCS "Smart City" i Studenckiego
Koła Naukowego Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu Przyrodniczego.
Przy planowaniu punktów liczenia rowerzystów uwzględniono prowadzone w 2015 i 2016 roku pomiary ruchu (XII pkt).
W sumie pomiary ruchu rowerowego wykonano w XV punktach pomiarowych wg poniższego wzoru, które pokrywają prawie cały Świdnik.
Pomiary ruchu rowerowego w 2016 odbywały się w dni powszednie od wtorku
do czwartku w godzinach 6:30-8:30 i 15:00-17:00. Wyniki pomiarów były
odnotowywane w formularzu w rozbiciu na godziny. W 2017 w celu
porównania ustaliliśmy powtórzenie XV pkt. realizowanych w 2015 i 2016
roku. Dodatkowo wyznaczono 3 nowych skrzyżowań.
Pomiary
ruchu rowerowego w 2017 odbywały się w godz 6:30-8:30 oraz 15:17:00.
Pomiary przeprowadzono wyłącznie w dniach charakteryzujących się
korzystnymi warunkami atmosferycznymi: przy braku opadów i temperaturze
powyżej 15 stopni C.
Wyjątkiem był 31.05.2017 - bardzo duży
wiatr, przelotne opady deszczu 7:30-7:40 i 8:00-8:10.
Ze względu na rodzaj roweru podczas pomiarów badaliśmy podział na rower publiczny oraz własny.
Wyniki pomiarów przedstawiono na mapie dostępnej pod adresem mirl.info.pl/s/pomiary_ruchu. Mapa prezentuje liczbę rowerzystów przejeżdżających w danym kierunku na danym skrzyżowaniu w ciągu godziny. Dodatkowo kolorem oznaczono natężenie ruchu w danej relacji.
Schemat przedstawia liczbę rowerzystów na danym skrzyżowaniu (punkcie pomiarowym). W tabelach przedstawiono kierunki jazdy rowerzystów wjeżdżających na skrzyżowanie (tj. na wlocie).
WZÓR |
| WZÓR | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ![]() |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
WZÓR |
| WZÓR |
⇙ | ⇓ | ⇘ | |
16:00 – 17:00 | 13 | 1 | 4 |
16:00 – 17:00 | 8,84 | 0,68 | 2,72 |
Tabela z danymi dla wybranego wlotu przedstawia informacje o kierunku w jakim pojechał rowerzysta. Tabela podzielona jest na 2 części:
Zielonym kolorem wyróżniono relacje najczęściej wybierane na danym skrzyżowaniu.
Skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Niepodległości - Wojska Polskiego | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Niepodległości - Wojska Polskiego w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Niepodległości - Wojska Polskiego w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Niepodległości - Wojska Polskiego w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Niepodległości - Wojska Polskiego w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Niepodległości - Wojska Polskiego w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Niepodległości - Wojska Polskiego w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Niepodległości | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Niepodległości w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Niepodległości w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Niepodległości w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Niepodległości w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Niepodległości w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Niepodległości w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Kosynierów - Osiedle Wschód - Niepodległości | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kosynierów - Osiedle Wschód - Niepodległości w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kosynierów - Osiedle Wschód - Niepodległości w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Kosynierów - Osiedle Wschód - Niepodległości w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kosynierów - Osiedle Wschód - Niepodległości w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kosynierów - Osiedle Wschód - Niepodległości w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Kosynierów - Osiedle Wschód - Niepodległości w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Spółdzielcza | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Spółdzielcza w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Spółdzielcza w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Spółdzielcza w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Spółdzielcza w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Spółdzielcza w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Spółdzielcza w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Kosynierów - Smorawińskiego - Trurystyczna | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kosynierów - Smorawińskiego - Trurystyczna w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kosynierów - Smorawińskiego - Trurystyczna w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Kosynierów - Smorawińskiego - Trurystyczna w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kosynierów - Smorawińskiego - Trurystyczna w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kosynierów - Smorawińskiego - Trurystyczna w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Kosynierów - Smorawińskiego - Trurystyczna w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic tunel WSK - Targowa - Centrum | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic tunel WSK - Targowa - Centrum w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic tunel WSK - Targowa - Centrum w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic tunel WSK - Targowa - Centrum w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic tunel WSK - Targowa - Centrum w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic tunel WSK - Targowa - Centrum w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic tunel WSK - Targowa - Centrum w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Racławicka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Racławicka w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Racławicka w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Racławicka w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Racławicka w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Racławicka w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Racławicka w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Racławicka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Racławicka w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Racławicka w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Racławicka w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Racławicka w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Racławicka w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Racławicka w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Kosynierów - Racławicka - Głogowa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kosynierów - Racławicka - Głogowa w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kosynierów - Racławicka - Głogowa w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Kosynierów - Racławicka - Głogowa w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kosynierów - Racławicka - Głogowa w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kosynierów - Racławicka - Głogowa w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Kosynierów - Racławicka - Głogowa w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Armii Krajowej - Krępiecka - Kusocińskiego - Racławicka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Armii Krajowej - Krępiecka - Kusocińskiego - Racławicka w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Armii Krajowej - Krępiecka - Kusocińskiego - Racławicka w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Armii Krajowej - Krępiecka - Kusocińskiego - Racławicka w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Armii Krajowej - Krępiecka - Kusocińskiego - Racławicka w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Armii Krajowej - Krępiecka - Kusocińskiego - Racławicka w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Armii Krajowej - Krępiecka - Kusocińskiego - Racławicka w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Świdnik - Lublin | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Świdnik - Lublin w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Świdnik - Lublin w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Świdnik - Lublin w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Świdnik - Lublin w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Świdnik - Lublin w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Świdnik - Lublin w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich | ||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 | ||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 | ||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Kościuszki - Racławicka - Kalinowa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kościuszki - Racławicka - Kalinowa w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kościuszki - Racławicka - Kalinowa w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Kościuszki - Racławicka - Kalinowa w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kościuszki - Racławicka - Kalinowa w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kościuszki - Racławicka - Kalinowa w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Kościuszki - Racławicka - Kalinowa w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Kusocińskiego - Olimpijczyków - Klonowa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kusocińskiego - Olimpijczyków - Klonowa w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kusocińskiego - Olimpijczyków - Klonowa w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Kusocińskiego - Olimpijczyków - Klonowa w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kusocińskiego - Olimpijczyków - Klonowa w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kusocińskiego - Olimpijczyków - Klonowa w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Kusocińskiego - Olimpijczyków - Klonowa w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Kopernika - Niepodległości | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kopernika - Niepodległości w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kopernika - Niepodległości w szczycie porannym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Kopernika - Niepodległości w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kopernika - Niepodległości w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kopernika - Niepodległości w szczycie popołudniowym. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Kopernika - Niepodległości w szczycie popołudniowym. |
Punkty pomiarowe uporządkowano wg liczby rowerzystów w poniższej tabeli:
Ilość rówerzystów policzonych we wszystkich punktach z podziałem 15 min:
1 Skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Niepodległości - Wojska Polskiego
Szczyt poranny - największy ruch z ul.
Niepodległości w kierunku Alei Lotników Polskich (WSK) oraz z kierunku
Alei Lotników Polskich w stronę Alei Lotników Polskich (WSK)
Tylko
13,6 % rowerzystów jechało nieprawidłowo po chodnikach.
Szczyt popołudniowy z WSK - osoby wracają
do domów w stronę ul. Niepodległości oraz Alei Lotników Polskich
(helikopter).
Tylko 17 % rowerzystów jechało nieprawidłowo po
chodnikach.
2 Skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Niepodległości
Szczyt poranny - największy ruch odbywa się z ul. Niepodległości (Wschód) w kierunku ul. Niepodległości (Szpital) oraz z ul. Wyszyńskiego (Okrąglak) w stronę ul. Wyszyńskiego (Targ).
Szczyt popołudniowy - największy ruch
odbywał się z ul. Niepodległości (Szpital) w kierunku ul. Niepodległości
(Wschód).
Liczba osób poruszających się chodnikiem 30%
sugeruję iż infrastruktura na ul. Niepodległości oraz Wyszyńskiego (po
jednej stronie) jest niewystarczająca i należy rozważyć obustronne
dwukierunkowe drogi dla rowerów na obu ulicach.
3 Skrzyżowanie ulic Kosynierów - Osiedle Wschód – Niepodległości
Skrzyżowanie to łączy centrum miasta, osiedle Brzeziny, Franciszków, PKP
z osiedlem Wschód.
Osiedle Wschód niestety nie posiada żadnej
infrastruktury rowerowej. W obrębie tego osiedla znajduje się szkoła
podstawowa nr 7, przedszkole oraz przychodnia. Liczba mieszkańców
osiedla Wschód to ponad 5 000 osób.
Szczyt poranny - największy ruch odbywa się z ul. Kosynierów (Brzeziny) w kierunku ul. Kosynierów (Franciszków) oraz w kierunku Niepodległości (Centrum).
Szczyt popołudniowy - największy ruch
odbywa się z ul. Niepodległości (Centrum) w kierunku osiedla (Wschód).
prawie
65% porusza się po chodniku, ponieważ infrastruktura znajduje się
jedynie na ul. Niepodległości.
REKOMENDACJE:
4 Skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Spółdzielcza - Wyszyńskiego
Szczyt poranny - największy ruch odbywa się z
Wyszyńskiego (Venus) w kierunku Wyszyńskiego (Targ)
Ponad
19% osób porusza się po chodniku (w szczególności na ul Spółdzielczej od
strony sądu).
Szczyt popołudniowy - największy ruch
odbywa się z Wyszyńskiego (Targ) w kierunku Wyszyńskiego (Venus)
Prawie
22% osób porusza się po chodniku (w szczególności na ul Spółdzielczej od
strony sądu).
Od strony sądu na przejściu dla pieszych część
z rowerzystów korzysta z tego przejścia jak z przejazdu i dalej włączają
się w „alejki” w pobliskim skwerku, korzystając z nich jak ze ścieżek
rowerowych.
REKOMENDACJE:
5 Skrzyżowanie ulic Kosynierów - Smorawińskiego - Turystyczna
Szczyt poranny - największy ruch odbywa się z
ul. Kosynierów (Brzeziny) w kierunku ul. Kosynierów (Franciszków) i z
powrotem.
Ponad 78% porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie
skrzyżowania brakuje infrastruktury rowerowej.
Szczyt popołudniowy - największy ruch
odbywa się z Kosynierów (Franciszków) do Kosynierów (os. Brzeziny) i z
powrotem.
Prawie 74% porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie
skrzyżowania brakuje infrastruktury rowerowej.
6 Skrzyżowanie ulic tunel WSK - Targowa - Centrum
Węzeł ten charakteryzuje się dużym udziałem osób dojeżdżających na WSKę. Główną barierą, która hamuję wzrost liczby dojazdów jest tunel, przez który należy przeprowadzić rower. Dodatkowo ulice nie posiadają rozwiązań rowerowych, a targ nie posiada parkingów rowerowych, które zachęcały by do przyjeżdżania na zakupy rowerem.
Szczyt poranny - największy ruch odbywa się z
Centrum w kierunku tunelu WSK
Ponad 91% porusza się po chodniku,
ponieważ w obrębie skrzyżowania brakuje infrastruktury rowerowej.
Szczyt popołudniowy - największy ruch
odbywa się z tunelu WSK w kierunku Centrum.
Prawie 20% porusza
się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania brakuje infrastruktury
rowerowej.
REKOMENDACJE:
7 Skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich – Racławicka
Szczyt poranny - największy ruch odbywa się z
Alei Lotników Polskich (Lidl) w kierunku Alei Lotników Polskich (WSK)
Prawie
44% porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania
infrastruktura rowerowa znajduje się jedynie na Alei Lotników Polskich.
Szczyt popołudniowy - największy ruch
odbywa się z Alei Lotników Polskich (WSK) w kierunku Alei Lotników
Polskich (Lidl)
Ponad 44% porusza się po chodniku, ponieważ w
obrębie skrzyżowania infrastruktura rowerowa znajduje się jedynie na ul
Alei Lotników Polskich.
8 Skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Racławicka
Szczyt poranny - największy ruch odbywa się z
ul. Wyszyńskiego (Okrąglak) w kierunku Wyszyńskiego (Targ) oraz ul.
Racławicka (Brzeziny) w kierunku ul. Wyszyńskiego (Venus).
Ponad
55% porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania
infrastruktura rowerowa znajduje się jedynie na ul Wyszyńskiego.
Szczyt popołudniowy - największy ruch
odbywa się z Wyszyńskiego (Targ) w kierunku Wyszyńskiego (Okrąglak) oraz
w kierunku ul. Racławicka (Adampol).
Ponad 62% porusza się po
chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania infrastruktura rowerowa
znajduje się jedynie na ul Wyszyńskiego.
9 Skrzyżowanie ulic Kosynierów - Racławicka - Głogowa – Racławicka
Szczyt poranny - największy ruch odbywa się z
ul. Racławickiej (Venus) w kierunku ul. Racławickiej (Kaufland).
Ponad
80% porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania brakuje
jakiejkolwiek infrastruktury rowerowej.
Szczyt popołudniowy - największy ruch
odbywa z Racławickiej (Venus) w kierunku Racławickiej (Kaufland) oraz z
Kosynierów w kierunku ul. Racławicka (Venus).
Ponad 87%
porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania brakuje
jakiejkolwiek infrastruktury rowerowej.
10 Skrzyżowanie ulic Armii Krajowej - Krępiecka - Kusocińskiego -
Racławicka
Szczyt poranny - największy ruch odbywa się z
ul Kusocińskiego w kierunku ul. Armii Krajowej oraz z ul. Racławicka w
kierunku ul. Krępiecka.
Ponad 75% rowerzystów porusza się po
chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania brakuje jakiejkolwiek
infrastruktury rowerowej.
Szczyt popołudniowy - największy ruch odbywa z Armii Krajowej w kierunku Kusocińskiego Racławickiej.
Ponad 80% rowerzystów porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania brakuje jakiejkolwiek infrastruktury rowerowej.
11 Skrzyżowanie ulic Świdnik – Lublin
Szczyt poranny - największy ruch odbywa się ze Świdnika do Lublina.
Szczyt popołudniowy - największy ruch
odbywa się z Lublina do Świdnika.
12
Skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich
Szczyt poranny - największy ruch odbywa się z
centrum miasta do WSK.
Ponad 29% osób rano jedzie pasami rowerowymi
Szczyt popołudniowy - największy ruch
odbywa się z WSK do centrum miasta
Ponad 12% osób popołudniu
jedzie pasami rowerowymi
13 Skrzyżowanie ulic Kościuszki
- Racławicka - Kalinowa
Szczyt poranny - największy ruch odbywa się z ul. Kalinowej w stronę Kościuszki oraz Racławicka (Kaufland) w kierunku Racławicka (Venus).
Ponad 796% porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania brakuje jakiejkolwiek infrastruktury rowerowej.
Szczyt popołudniowy - największy ruch odbywa z Racławickiej (Venus) w kierunku Racławicka (Kaufland) i z powrotem.
Ponad 70% porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania
brakuje jakiejkolwiek infrastruktury rowerowej.
REKOMENDACJE:
14 Skrzyżowanie ulic Kusocińskiego - Olimpijczyków - Klonowa
Szczyt poranny - największy ruch odbywa się z Olimpijczyków w kierunku ul. Klonowej oraz ul. Kusocińskiego (Kaufland).
Ponad 46 % porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania brakuje jakiejkolwiek infrastruktury rowerowej.
Szczyt popołudniowy - największy ruch odbywa z Kusocińskiego (Kaufland) w kierunku Olimpijczyków oraz z Klonowej w kierunku Olimpijczyków.
Ponad 47% porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania brakuje jakiejkolwiek infrastruktury rowerowej.
16 Skrzyżowanie ulic Kopernika - Niepodległości
Szczyt poranny - największy ruch odbywa się z ul. Niepodległości (os. Wschód) w kierunku ul. Niepodległości (Plac).
7% porusza się po chodniku w obrębie skrzyżowania.
Szczyt popołudniowy - największy ruch odbywa z ul. Niepodległości (os. Wschód) w kierunku ul. Niepodległości (Plac) i z powrotem.
16% porusza się po chodniku w obrębie skrzyżowania.
REKOMENDACJE OGÓLNOMIEJSKIE:
Interaktywna mapa z naniesionymi pomiarami ruchu na http://mirl.info.pl/s/pomiary_ruchu
Opracowane przez Świdnik Miasto dla Rowerow (swidnikmiastodlarowerow.pl)