Przedmiotem niniejszego opracowania jest Pomiar Ruchu Rowerowego 2016 w Świdniku. Pomiar został wykonany na przełomie maja i czerwca w dniach wtorek-czwartek w godzinach szytu rannego 6:30-8:30 oraz szczytu popołudniowego 15:00-17:00 w 17 punktach pomiarowych. Warunki atmosferyczne w trakcie pomiarów: słonecznie, bezwietrzenie, temperatura ok. 19 oC. Pomiar został wykonany przez Stowarzyszenie Świdnik Miasto Dla Rowerów we współpracy ze studentami ze Studenckiego Koła Naukowego Planistów UMCS oraz Młodzieżowej Rady Miasta w Świdniku.
Przy planowaniu punktów liczenia rowerzystów uwzględniono prowadzone w 2015 roku pomiary ruchu (12 pkt). Dodatkowo wyznaczono 5 nowych skrzyżowań.
W sumier pomiary ruchu rowerowego wykonano w 17 punktach pomiarowych wg poniższego wzoru, które pokrywają prawie cały Świdnik.
Pomiary ruchu rowerowego w 2015 odbywały się w dni powszednie od wtorku do czwartku w godzinach 7:00-9:00 i 15:00-17:00. Wyniki pomiarów były odnotowywane w formularzu w rozbiciu na godziny. W 2016 w celu porównania ustaliliśmy powtórzenie 12 pkt. realizowanych w 2015. Dodatkowo wyznaczono 5 nowych skrzyżowań.
Pomiary ruchu rowerowego w 2016 odbywały się w godz 6:30-8:30 oraz 15:17:00.
Pomiary przeprowadzono wyłącznie w dniach charakteryzujących się korzystnymi warunkami atmosferycznymi: przy braku opadów i temperaturze powyżej 15 stopni C.
Ze względu na rodzaj roweru podczas pomiarów badaliśmy podział na rower publiczny oraz własny.
Wyniki pomiarów przedstawiono na mapie dostępnej pod adresem mirl.info.pl/s/pomiary_ruchu. Mapa prezentuje liczbę rowerzystów przejeżdżających w danym kierunku na danym skrzyżowaniu w ciągu godziny. Dodatkowo kolorem oznaczono natężenie ruchu w danej relacji.
Schemat przedstawia liczbę rowerzystów na danym skrzyżowaniu (punkcie pomiarowym). W tabelach przedstawiono kierunki jazdy rowerzystów wjeżdżających na skrzyżowanie (tj. na wlocie).
WZÓR |
|
WZÓR | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
WZÓR |
|
WZÓR |
⇙ | ⇓ | ⇘ | |
16:00 – 17:00 | 13 | 1 | 4 |
16:00 – 17:00 | 8,84 | 0,68 | 2,72 |
Tabela z danymi dla wybranego wlotu przedstawia informacje o kierunku w jakim pojechał rowerzysta. Tabela podzielona jest na 2 części:
Zielonym kolorem wyróżniono relacje najczęściej wybierane na danym skrzyżowaniu.
Skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Niepodległości - Wojska Polskiego |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Niepodległości - Wojska Polskiego w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Niepodległości - Wojska Polskiego w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Niepodległości - Wojska Polskiego w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Niepodległości - Wojska Polskiego w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Niepodległości - Wojska Polskiego w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Niepodległości - Wojska Polskiego w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Niepodległości |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Niepodległości w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Niepodległości w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Niepodległości w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Niepodległości w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Niepodległości w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Niepodległości w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Kosynierów - Osiedle Wschód - Niepodległości |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kosynierów - Osiedle Wschód - Niepodległości w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kosynierów - Osiedle Wschód - Niepodległości w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Kosynierów - Osiedle Wschód - Niepodległości w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kosynierów - Osiedle Wschód - Niepodległości w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kosynierów - Osiedle Wschód - Niepodległości w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Kosynierów - Osiedle Wschód - Niepodległości w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Spółdzielcza - Wszysńskiego |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Spółdzielcza - Wszysńskiego w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Spółdzielcza - Wszysńskiego w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Spółdzielcza - Wszysńskiego w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Spółdzielcza - Wszysńskiego w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Spółdzielcza - Wszysńskiego w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Spółdzielcza - Wszysńskiego w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Kosynierów - Smorawińskiego - Trurystyczna |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kosynierów - Smorawińskiego - Trurystyczna w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kosynierów - Smorawińskiego - Trurystyczna w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Kosynierów - Smorawińskiego - Trurystyczna w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kosynierów - Smorawińskiego - Trurystyczna w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kosynierów - Smorawińskiego - Trurystyczna w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Kosynierów - Smorawińskiego - Trurystyczna w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic tunel WSK - Targowa - Centrum |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic tunel WSK - Targowa - Centrum w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic tunel WSK - Targowa - Centrum w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic tunel WSK - Targowa - Centrum w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic tunel WSK - Targowa - Centrum w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic tunel WSK - Targowa - Centrum w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic tunel WSK - Targowa - Centrum w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Racławicka |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Racławicka w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Racławicka w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Racławicka w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Racławicka w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Racławicka w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Racławicka w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Racłąwicka - Racławicka |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Racłąwicka - Racławicka w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Racłąwicka - Racławicka w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Racłąwicka - Racławicka w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Racłąwicka - Racławicka w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Racłąwicka - Racławicka w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Racłąwicka - Racławicka w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Kosynierów - Rracławicka - Głogowa - Racławicka |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kosynierów - Rracławicka - Głogowa - Racławicka w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kosynierów - Rracławicka - Głogowa - Racławicka w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Kosynierów - Rracławicka - Głogowa - Racławicka w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kosynierów - Rracławicka - Głogowa - Racławicka w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kosynierów - Rracławicka - Głogowa - Racławicka w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Kosynierów - Rracławicka - Głogowa - Racławicka w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Armii Krajowej - Krępiecka - Kusocińskiego - Racławicka |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Armii Krajowej - Krępiecka - Kusocińskiego - Racławicka w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Armii Krajowej - Krępiecka - Kusocińskiego - Racławicka w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Armii Krajowej - Krępiecka - Kusocińskiego - Racławicka w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Armii Krajowej - Krępiecka - Kusocińskiego - Racławicka w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Armii Krajowej - Krępiecka - Kusocińskiego - Racławicka w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Armii Krajowej - Krępiecka - Kusocińskiego - Racławicka w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Świdnik - Lublin |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Świdnik - Lublin w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Świdnik - Lublin w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Świdnik - Lublin w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Świdnik - Lublin w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Świdnik - Lublin w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Świdnik - Lublin w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich |
||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 |
||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 |
||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Kościuszki - Racławicka - Kalinowa |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kościuszki - Racławicka - Kalinowa w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kościuszki - Racławicka - Kalinowa w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Kościuszki - Racławicka - Kalinowa w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kościuszki - Racławicka - Kalinowa w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kościuszki - Racławicka - Kalinowa w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Kościuszki - Racławicka - Kalinowa w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Kusocińskiego - Olimpijczyków - Klonowa |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kusocińskiego - Olimpijczyków - Klonowa w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kusocińskiego - Olimpijczyków - Klonowa w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Kusocińskiego - Olimpijczyków - Klonowa w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kusocińskiego - Olimpijczyków - Klonowa w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kusocińskiego - Olimpijczyków - Klonowa w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Kusocińskiego - Olimpijczyków - Klonowa w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Klonowa |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Klonowa w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Klonowa w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Klonowa w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Klonowa w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Klonowa w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Klonowa w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Kopernik - Niepodległości - Kopernika |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kopernik - Niepodległości - Kopernika w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kopernik - Niepodległości - Kopernika w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Kopernik - Niepodległości - Kopernika w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kopernik - Niepodległości - Kopernika w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Kopernik - Niepodległości - Kopernika w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Kopernik - Niepodległości - Kopernika w szczycie popołudniowym. |
Skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Wiejska |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny 06:30 – 08:30 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Wiejska w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Wiejska w szczycie porannym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Wiejska w szczycie porannym. |
Godziny 15:00 – 17:00 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomiar liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Wiejska w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zestawienie liczby rowerzystów przejeżdżających przez skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Wiejska w szczycie popołudniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba rowerzystów z podziałem na typ infrastruktury na skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Wiejska w szczycie popołudniowym. |
Punkty pomiarowe uporządkowano wg liczby rowerzystów w poniższej tabeli:
1 Skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich - Niepodległości - Wojska Polskiego
Szczyt poranny - największy ruch z Ul. Niepodległości w kierunku WSK oraz z kierunku Alei Lotników Polskich w stronę WSK
Tylko 10 % rowerzystów jechało nieprawidłowo po chodnikach.Szczyt popołudniowy z WSK - osoby wracają do domów w stronę ul Niepodległości oraz Alei Lotników Polskich (helikopter). Dodatkowo wzbudza się ruch z Alei Lotników Polskich (helikopter) w stronę ul. Wojska Polskiego co może sugerować ruch turystyczny w stronę lasu i w str WSK (zmianowość w zakładzie pracy) , natomiast z Wojska Polskiego część osób wraca w stronę Alei Lotników Polskich (helikopter) co może sugerować iż młodzież wraca ze szkoły Zespół Szkół nr 1 lub osoby pracujące w Lublinie.
Tylko 12 % rowerzystów jechało nieprawidłowo po chodnikach
2 Skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - NiepodległościSzczyt poranny - największy ruch odbywa się z ul. Wyszyńskiego (targ) w stronę Wyszyńskiego (okrąglak) i na odwrót, co sugeruje, że odbywa się ruch do i z pracy (zmianowość w zakładach pracy).
Po mimo istniejącej infrastruktury (ul Niepodległości całość oraz do fontanny ul Wyszyńskiego), 42% osób jechało po chodniku w szczególności na odcinku ul (wyszyńskiego/ Targ oraz Baczyńskiego pod prąd).Szczyt popołudniowy z Wyszyńskiego (targ) - ruch odbywa się w stronę Wyszyńskiego (okrąglak) druga relacja zaobserwowana to Niepodległości (szpital) w stronę Niepodległości os. Wschód i na odwrót.
Pomimo istniejącej infrastruktury (ul Wyszyńskiego/Targ całość oraz do fontanny ul Niepodległości), 23% osób jechało po chodniku w szczególności na odcinku ul (wyszyńskiego/ Targ oraz Baczyńskiego).
3 Skrzyżowanie ulic Kosynierów - Osiedle Wschód – NiepodległościSkrzyżowanie to łączy centrum miasta, osiedle Brzeziny, Franciszków, PKP z osiedlem Wschód.
Osiedle Wschód niestety nie posiada żadnej infrastruktury rowerowej. W obrębie tego osiedla znajduje się szkoła podstawowa nr 7, przedszkole oraz przychodnia.Szczyt poranny - największy ruch odbywa się z osiedla Wschód w stronę ul Niepodległości.
Prawie 74% porusza się po chodniku, ponieważ infrastruktura znajduje się jedynie na ul. Niepodległości.Szczyt popołudniowy - największy ruch odbywa się z ul. Kosynierów (os. Brzeziny) w kierunku Kosynierów (Franciszków).
prawie 77% porusza się po chodniku, ponieważ infrastruktura znajduje się jedynie na ul. Niepodległości.
Praktycznie w tym węźle nie był zauważalny ruch roweru miejskiego (pomimo bliskiej odległości od stacji).
Osoby zmierzające w stronę osiedla Wschód:
godz 6:30-7:30 na 8 os. 6 skrótem
godz 15-16 na 20 os 11 skrótem
godz 16-17 na 15 os 8 skrótem
Schody prowadzące w stronę wschodnią, nie zachęcają rowerzystów, matek z dziećmi w wózkach oraz osób poruszających się na wózkach inwalidzkich do pokonywania ich. Schody są bardzo strome. Na niewielkim odcinku znajdują się dwa wydeptane skróty. Rowerzyści oraz matki z wózkami korzystały z jednego z nich (tuż przy schodach od strony sklepu „Ziarenko”).REKOMENDACJE:
- wybudowanie pochylni
- wyznaczenie drogi dla rowerów biegnącej od Niepodległości aż do ul. Armii Krajowej.
- Kosynierów - pasy rowerowe na całej długości (oprócz parkingu samochodowego w którym należy wyznaczyć „sierżanty”) należy wymalować na ulicy pasy rowerowe. Jest to tanie szybkie i bezpieczne rozwiązanie
4 Skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - Spółdzielcza - WyszyńskiegoSzczyt poranny - największy ruch odbywa się z Wyszyńskiego (Venus) w kierunku Wyszyńskiego (Targ)
Ponad 24% osób porusza się po chodniku ( w szczególności na ul Spółdzielczej od strony sądu).Szczyt popołudniowy - największy ruch odbywa się z Wyszyńskiego (Targ) w kierunku Wyszyńskiego (Venus)
Prawie 21% osób porusza się po chodniku ( w szczególności na ul Spółdzielczej od strony sądu).
Dodatkowo zaobserwowano znaczący wzrost rowerzystów tym węźle:
2016r. Przez 4h przejechało 473 rowerzystów, 13 rowerów miejskich
2015r. W tym miejscu odnotowano 253 rowerzystów
Od strony sądu na przejściu dla pieszych część z rowerzystów korzysta z tego przejścia jak z przejazdu i dalej włączają się w „alejki” w pobliskim skwerku, korzystając z nich jak ze ścieżek rowerowych.REKOMENDACJE:
- Przejście + przejazd rowerowy na ul. Wyszyńskiego od str. Sądu
- Dopuszczenie ruchu rowerowego od strony „skwerku”
5 Skrzyżowanie ulic Kosynierów - Smorawińskiego - TurystycznaSzczyt poranny - największy ruch odbywa się z Kosynierów (Franciszków) do Kosynierów (os. Brzeziny) i na odwrót.
Ponad 78% porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania brakuje infrastruktury rowerowej.Szczyt popołudniowy - największy ruch odbywa się z Kosynierów (Franciszków) do Kosynierów (os. Brzeziny) i na odwrót.
Prawie 91% porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania brakuje infrastruktury rowerowej.
6 Skrzyżowanie ulic tunel WSK - Targowa - CentrumWęzeł ten charakteryzuje się dużym udziałem osób dojeżdżających na WSKę. Główną barierą, która hamuję wzrost liczby dojazdów jest tunel, przez który należy przeprowadzić rower. Dodatkowo ulice nie posiadają rozwiązań rowerowych, a targ nie posiada parkingów rowerowych, które zachęcały by do przyjeżdżania na zakupy rowerem.
Szczyt poranny - największy ruch odbywa się z Centrum w stronę tunelu WSK
Prawie 73% porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania brakuje infrastruktury rowerowej.Szczyt popołudniowy - największy ruch odbywa się z tunelu WSK w stronę Centrum.
Ponad 30% porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania brakuje infrastruktury rowerowej.
Zaobserwowano znaczący wzrost rowerzystów tym węźle:
2015r 277 rowerzystów
2016 r 443 rowerzystów, brak rowerów miejskichREKOMENDACJE:
- Ustawienie 2 zadaszonych parkingów rowerowych każdy po 20 stojaków u-kształtnych. Jeden przy Hali targowej, drugi w okolicach sklepu „Ryjek”
7 Skrzyżowanie ulic Aleja Lotników Polskich – RacławickaSzczyt poranny - największy ruch odbywa się z Alei Lotników Polskich (Lidl) w kierunku Alei Lotników Polskich (WSK)
Prawie 47% porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania infrastruktura rowerowa znajduje się jedynie na ul Alei Lotników Polskich.Szczyt popołudniowy - największy ruch odbywa się z Alei Lotników Polskich (WSK) w kierunku Alei Lotników Polskich (Lidl)
Prawie 54% porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania infrastruktura rowerowa znajduje się jedynie na ul Alei Lotników Polskich.
Znaczny wzrost liczby rowerzystów.
W ubiegłym roku badania były prowadzone przed oddaniem inwestycji na Alei Lotników Polskich. Ogólna liczba rowerzystów 2015r wynosiła 287. Na Alei Lotników po raz pierwszy zastosowano nawierzchnię asfaltową.
W tym roku w godz. szczytu przejechało 374 oraz jeden rower miejski. To jest wzrost o 88 rowerzystów czyli o 30,6% w porównaniu do 2015r.REKOMENDACJE:
- Przykład tej drogi wskazuje, że należy w całym Świdniku budować drogi rowerowe z nawierzchni bitumicznej.
8 Skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - RacławickaSzczyt poranny - największy ruch odbywa się z Wyszyńskiego (Okrąglak) w kierunku Wyszyńskiego (Targ).
Ponad 60% porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania infrastruktura rowerowa znajduje się jedynie na ul Wyszyńskiego.Szczyt popołudniowy - największy ruch odbywa się z Wyszyńskiego (Targ) w kierunku Wyszyńskiego (Okrąglak).
Prawie 55% porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania infrastruktura rowerowa znajduje się jedynie na ul Wyszyńskiego.
9 Skrzyżowanie ulic Kosynierów - Racławicka - Głogowa – RacławickaSzczyt poranny - największy ruch odbywa się z Racławickiej (Venus) w stronę Racławickiej (Kaufland) i na odwrót.
Prawie 81% porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania brakuje jakiejkolwiek infrastruktury rowerowej.Szczyt popołudniowy - największy ruch odbywa z Racławickiej (Venus) w stronę Racławickiej (Kaufland).
Ponad 87% porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania brakuje jakiejkolwiek infrastruktury rowerowej.
10 Skrzyżowanie ulic Armii Krajowej - Krępiecka - Kusocińskiego - RacławickaSzczyt poranny - największy ruch odbywa się z ul Kusocińskiego w kierunku ul. Armii Krajowej.
Ponad 70% rowerzystów porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania brakuje jakiejkolwiek infrastruktury rowerowej.Szczyt popołudniowy - największy ruch odbywa z Racławickiej (Venus) w stronę Krępiecka (Kaufland) oraz z Kusocińskiego w kierunku Armii Krajowej.
Ponad 79% rowerzystów porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania brakuje jakiejkolwiek infrastruktury rowerowej.
11 Skrzyżowanie ulic Świdnik – LublinSzczyt poranny - największy ruch odbywa się ze Świdnika do Lublina.
Szczyt popołudniowy - największy ruch odbywa się z Lublina do Świdnika.
W 2016r. odnotowano wzrost o 73% w porównaniu do 2015r.
W 2016r. 154 rowerzystów poruszało się po ul. Dworcowej z czego 3 na rowerach miejskich. W kierunku Lublina 76 z czego 2 na rowerach miejskich. W kierunku Świdnika 78 z czego 1 na rowerze miejskim
Dla porównania w 2015 r 89 rowerzystów poruszało się po ul. Dworcowej. W kierunku Lublina 54. W kierunku Świdnika 35 rowerzystów.
12 Skrzyżowanie ulic Aleja Lotników PolskichSzczyt poranny - największy ruch odbywa się z centrum miasta do WSK.
Ponad 36% osób rano jedzie pasami rowerowymiSzczyt popołudniowy - największy ruch odbywa się z WSK do centrum miasta
Ponad 15% osób popołudniu jedzie pasami rowerowymi
Wzrost liczby rowerzystów o 16,5% w porównaniu do 2015r.
W 2016 r. na 240 rowerzystów 2 jechało na rowerach miejskich. Po chodniku poruszało się 181 rowerzystów w tym 1 na rowerze miejskim. Po pasach rowerowych jechało 59 rowerzystów w tym 1 na rowerze miejskim.
W 2015 r. jechało 206 rowerzystów. Po chodniku poruszało się 141 rowerzystów. Po pasach rowerowych jechało 46 rowerzystów.
13 Skrzyżowanie ulic Kościuszki - Racławicka - KalinowaSzczyt poranny - największy ruch odbywa się z ul. Kalinowej w stronę Kościuszki oraz Racławicka (Kaufland) w kierunku Racławicka (Venus).
Ponad 75% porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania brakuje jakiejkolwiek infrastruktury rowerowej.Szczyt popołudniowy - największy ruch odbywa z Racławickiej (Venus) w stronę Racławicka (Kaufland).
Ponad 70% porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania brakuje jakiejkolwiek infrastruktury rowerowej.
Przez skrzyżowanie poruszało się 319 rowerzystów w tym 1 rower miejski
Rowerzyści korzystają z przejścia dla pieszych jak z przejazdu rowerowego.REKOMENDACJE:
- wyznaczenie przejazdu dla rowerów a następnie
- na ul. Kopernika w stronę ul. Niepodległości stworzenie kontraruchu.
14 Skrzyżowanie ulic Kusocińskiego - Olimpijczyków - KlonowaSzczyt poranny - największy ruch odbywa się z Olimpijczyków w stronę Klonowej.
Ponad 42 % porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania brakuje jakiejkolwiek infrastruktury rowerowej.Szczyt popołudniowy - największy ruch odbywa z Kusocińskiego (Kaufland) w kierunku Olimpijczyków oraz z Klonowej w kierunku Olimpijczyków.
48% porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania brakuje jakiejkolwiek infrastruktury rowerowej.
15 Skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - KlonowaSzczyt poranny - największy ruch odbywa się z Wyszyńskiego (Cmentarz) w stronę Wyszyńskiego (Okrąglak).
Ponad 24 % porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania znajduje się jedyna na ul. Wyszyńskiego infrastruktura rowerowa.Szczyt popołudniowy - największy ruch odbywa z Wyszyńskiego (Okrąglak) w stronę Wyszyńskiego (Cmentarz).
Prawie 35% porusza się po chodniku, ponieważ w obrębie skrzyżowania znajduje się jedyna na ul. Wyszyńskiego infrastruktura rowerowa.
16 Skrzyżowanie ulic Kopernika - NiepodległościSzczyt poranny - największy ruch odbywa się z Niepodległości (os. Wschód) w kierunku Niepodległości (Plac).
19% porusza się po chodniku w obrębie skrzyżowania.Szczyt popołudniowy - największy ruch odbywa z Niepodległości (os. Wschód) w kierunku Niepodległości (Plac) i na odwrót.
10% porusza się po chodniku w obrębie skrzyżowania.
Przez skrzyżowanie przejechało 310 rowerzystów w tym 7 na rowerach miejskich.
W obrębie skrzyżowania w dalszym ciągu brakuje oznakowania pionowego w postaci przejazdu dla rowerzystów.REKOMENDACJE:
- uzupełnienie brakującego oznakowania pionowego.
17 Skrzyżowanie ulic Wyszyńskiego - WiejskaSzczyt poranny - największy ruch odbywa się z Wyszyńskiego (Cmentarz) w stronę Wyszyńskiego (Okrąglak).
24 % porusza się po chodniku w obrębie skrzyżowania.Szczyt popołudniowy - największy ruch odbywa z Wyszyńskiego (Okrąglak) w stronę Wyszyńskiego (Cmentarz).
5% porusza się po chodniku w obrębie skrzyżowania.
REKOMENDACJE OGÓLNOMIEJSKIE:
- Natężenie ruchu rowerowego na skrzyżowaniach 1), 8), 13), 9) i 10) potwierdzają konieczność budowy drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Racławickiej.
- Natężenie ruchu rowerowego na skrzyżowaniach 9), 5) i 3) wskazują na konieczność budowy rozwiązań dla rowerzystów. Proponowane jest tutaj wymalowanie pasów rowerowych na ul. Kosynierów. Na odcinku skrzyżowania Niepodległości-Wyszyńskiego do Okulickiego - Wyszyńskiego rekomendowane jest wymalowanie sierżantów rowerowych. Rozwiązanie to da bezpieczne połączenie do szkół, targu oraz do WSK.
- Na wszystkich ulicach jednokierunkowych rekomendowane jest włączenie ich pod prąd za pomocą znaków pionowych lub poziomych (kontraruch, kontrapasy)
- Połączenie dróg rowerowych na odcinku Aleja Lotników-Niepodległości do Aleja Lotników-Sportowa wymagają doprowadzenia do skrzyżowań i utworzenie ciągłości infrastruktury.
- Ul. Armii Krajowej wymaga przebudowy i wprowadzenia rozwiązań rowerowych, droga dla rowerów/ pasy lub inne rozwiązania dałyby połączenie do szkoły, z osiedlem Wschód, z ogródkami działkowymi.
- Od Ul Racławickiej (światła) w stronę Gimnazjum nr 1 (ul. Kopernika) rekomendowane jest utworzenie kontrapasa. Rozwiązanie to połączyłoby osiedle Brzeziny z już istniejącą infrastrukturą w części centralnej miasta.
- Na ul Wyszyńskiego na wysokości (51.214728, 22.698270) Zespołu Szkół nr 2 oraz na wysokości (51.211501, 22.696256) Przedszkola Bajkowy Świat rekomendowane jest wybudowanie wyniesionych przejść z przejazdami dla rowerzystów. Rozwiązanie podnosi bezpieczeństwo oraz daje kolejne połączenie rowerowe.
- Skrzyżowanie Niepodległości-Kosynierów w stronę osiedla Wschód rekomendowane jest:
wymalowanie przejazdu rowerowego;
wybudowanie pochylni
włączenie ruchu rowerowego wzdłuż chodników od ul Niepodległości do ul. Armii Krajowej.- Na odcinku Kosynierów-Kopernika rekomendowane jest wprowadzenie kontraruchu. Rozwiązanie to skróciłoby drogę dzieciom chcących dotrzeć do szkoły i zmniejszyłoby liczbę miejsc kolizyjnych.
- Na całej długości ulicy Okulickiego (części jednokierunkowej) rekomendowane jest wprowadzenie kontraruchu/kontrapasu.
- Ul. Wyspiańskiego rekomendowane jest wprowadzenie kontrapasa.
- Na ul. Klonowej rekomendowane jest wymalowanie sierżantów rowerowych.
Na 5792 rowerzystów poruszających się po mieście przypadało tylko 68 rowerów miejskich co daje udział 1,2%. Liczby te w porównaniu do Lublina 7,7% pokazują iż w Świdniku wypożyczenie jest na znacznie niższym poziomie:
Przyczyn jest kilka:
Minimalna liczba stacji to 9 a optymalna 12. Stacje powinny dodatkowo się znaleźć przy:
Badania przeprowadzone były w 2016r. w 17 pkt, przy czym 1-12 pkt zostały powtórzone i porównane z ubiegłym rokiem.
Rowerzystów w 17 pk było 5792 w tym 68 rowerów miejskich.
Do porównania wybraliśmy 12 pkt, które realizowane były także w ubiegłym roku.
W 2015r. w 12 pkt przejechało 3619 rowerzystów.
W 2016r. w tych samych 12 pkt. 4645 rowerzystów w tym 56 rowerów miejskich.
Liczba rowerzystów wzrosła o 1026 co daje 28,35% w porównaniu do 2015r.
Interaktywna mapa z naniesionymi pomiarami ruchu na http://mirl.info.pl/s/pomiary_ruchu
Opracowane przez Świdnik Miasto dla Rowerow (swidnikmiastodlarowerow.pl)