Mapa infrastruktury rowerowej Lublina oraz okolic

[PRASA][Transport Publiczny] Rower rywalizuje z transportem publicznym czy go uzupełnia?

Nad takim pytaniem proponuje pochylić się dr Piotr Kuropatwiński z Uniwersytetu Gdańskiego. Na tegorocznym Kongresie Transportu Publicznego przedstawiał, jak wygląda strategia rozwoju zrównoważonego transportu w Polsce na tle innych państw. – Jakość rzeczywiście realizowanych strategii w miastach zależy od jakości refleksji – przekonuje. A z nią w Polsce nadal jest nie najlepiej.

Zalety transportu publicznego pojawiają się głównie w momencie, gdy mamy do przewiezienia duże liczby podróżnych z gęsto zaludnionych obszarów miast. W momencie, kiedy mamy odwrotną sytuację, to transport publiczny nadal ma olbrzymią liczbę zalet, ale nigdy nie zapewnia serwisu drzwi-w-drzwi, co jest jego podstawową słabością wobec transportu indywidualnego. Od takich tez rozpoczął swoje wystąpienie dr Piotr Kuropatwiński z Uniwersytetu Gdańskiego. – Rzadko kiedy postrzegamy, że elementem transportu prywatnego jest też spacer pieszy. Aspekt ten nie występuje w różnego rodzaju dokumentach strategicznych i w praktyce w wielu miastach, które bardzo często są zdominowane przez lobby infrastrukturalne, uważa się, że rozwiązania inżynieryjne rozwiążą problem kongestii oraz zapewnią odpowiedni poziom jakości i codziennej mobilności – mówi Kuropatwiński. Wskazuje jednak, że innowacją w dziedzinie indywidualnego transportu publicznego jest jednak rower Transport publiczny nie może być jedyną alternatywą dla samochodu Kuropatwiński zaznacza, że szukając optymalnej struktury transportu, powinno się patrzeć nie na rodza

Możliwość cytowania tylko 5% treści reszta na stronie wydawcy.

Autor: Martyn Janduła
Źródło: transport-publiczny.pl
Link: http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/rower-rywalizuje-z-transportem-publicznym-czy-go-uzupelnia-53479.html