Warning: getimagesize(https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/q81/p180x540/10402708_611732495602759_4399047099884533811_n.jpg?oh=09d0156ab345818b23b9338cb46a58a3&oe=54C15B72): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.0 403 Forbidden in /home/swidnikm/public_html/mirl.info.pl/news/amp.php on line 54

Warning: getimagesize(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/q81/p180x540/10620783_611732492269426_6632795214964706146_n.jpg?oh=800d284ef23742c2bb63adf14947c693&oe=54BC0EB7&__gda__=1424711601_1b8100547158219c029d327a07442688): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.0 403 Forbidden in /home/swidnikm/public_html/mirl.info.pl/news/amp.php on line 54
[ŚMK] Wytyczanie drogi łączącej Świdnik z Lublinem
Mapa infrastruktury rowerowej Lublina oraz okolic

[ŚMK] Wytyczanie drogi łączącej Świdnik z Lublinem

Rower nie zna ugrupowań politycznych dlatego PRZYPOMINAMY WSZYSTKIM KANDYDATOM I KANDYDATKOM DO SAMORZĄDU.
!JESTEŚMY OTWARCI NA MERYTORYCZNE SPOTKANIA Z WAMI!
PISZCIE DO NAS swidnickamasakrytyczna@gma

il.com
Świdnicka Masa Krytyczna została zaproszona na spotkanie odnośnie wytyczenia drogi rowerowej łączącej Świdnik z Lublinem.
W spotkaniu uczestniczyli
1. Edmund Bełczącki – Świdnicka Masa Krytyczna
2. Ewa Kiryła – Świdnicka Masa Krytyczna
3. Jerzy Włodarczyk – Świdnicka Masa Krytyczna
4. Krzysztof Kowalik – Porozumienie Rowerowe Lublin
5. Krzysztof Kruczek – Radny Rady Miasta Świdnik
6. Maciej Lubaś – Świdnicka Masa Krytyczna
7. Małgorzata Pastusiak – Świdnicka Masa Krytyczna
8. Michał Przepiórka – Oficer Rowerowy Lublina
9. Stanisław Skrok – Radny Rady Miasta Świdnik
10. Waldemar Białowąs – kandydat na burmistrza Świdnika PO
Spotkanie było otwarte dla każdego, a informacja opublikowana i udostępniona publiczne. Spotkanie przebiegało na wysokim poziomie merytorycznym dzięki Michałowi Przepiórce-Oficer Rowerowy Lublina oraz Krzysztofowi Kowalikowi- inżynier budowy dróg i mostów z Porozumienia Rowerowego Lublin.
I) Rowerzyści i Rowerzystki na samym początku podkreślili iż obecna propozycja Urzędu Miasta Świdnik nie została przekonsultowana ze Świdnicką Masą Krytyczną, która jest głównym animatorem rozwoju ruchu rowerowego jako alternatywnego środka transportu.
Analizując propozycję UM Świdnik osoby podkreśliły:
- brak połączenia rowerowego na odcinku ul. Wyszyńskiego (odcinek cmentarz – droga serwisowa) na brak drogi dla rowerów powodując zagrożenie dla rowerzystów;
- droga serwisowa po stronie północnej jest bezpieczna dla rowerzystów dopiero za al. Lotników Polskich, ze względu na niski ruch samochodów;
- przejazd kładką na drugą stronę drogi serwisowej od strony Kalinówki jest możliwy, choć utrudniony, ponieważ kładka nie była zaprojektowana pod rowerzystów;
- droga serwisowa od strony Kalinówki jest niebezpieczna dla rowerzystów ze względu na duży ruch samochodów (w tym innych od osobowych) poruszających się z prędkością ok. 70km/h, brak poboczy i brak wydzielonej infrastruktury rowerowej zmusza rowerzystę do poruszania się po jezdni,
- przedłużenie Drogi Męczenników Majdanka jest niebezpieczne dla rowerzystów ze względu na duży ruch samochodów (w tym innych od osobowych), prędkość dopuszczalną 90km/h, brak poboczy i brak wydzielonej infrastruktury rowerowej zmusza rowerzystę do poruszania się po jezdni,
Po przeanalizowaniu aspektów związanych z bezpieczeństwem oraz komfortem jazdy, propozycja Urzędu Miasta Świdnik przez rowerzystów i rowerzystki została odrzucona.
II) Następnie uczestnicy spotkania skupili się na rozwiązaniach proponowanych Urzędowi Miasta Świdnik.
Osoby obecne na spotkaniu jednogłośnie podkreśliły, że połączenie Świdnika z Lublinem powinno być przede wszystkim funkcjonalne dla odbiorców (szybkość dojazdu oraz bezpieczeństwo rowerzystów).
Jako priorytetowe połączenie wskazano:
1) Trasę rowerową wzdłuż ul. Dworcowej i dalej ul. Brzegową w kierunku ul Rataja w Lublinie. Trasa na etapie koncepcyjnym powinna być konsultowana z grupami rowerzystów. m.in. Świdnicką Masą Krytyczną, by przy uwzględnieniu warunków lokalnych wypracować najlepsze rozwiązanie techniczne (uspokojenie ruchu, droga dla rowerów lub pasy rowerowe).
Dodatkowo podkreślono kwestię rozwijania innych dodatkowych połączeń a są nimi:
2) Ul. Aleja Lotników na której należy jak najszybciej (w ciągu roku) wymalować pasy rowerowe w miejscach, gdzie pozwalają na to warunki miejscowe (pobocze – np. odcinek od ronda do skrzyżowania z al. Racławicką, pas ruchu powyżej 3,5m – np. pod wiaduktem kolejowym). Ewentualnie zamiast pasów rowerowych można wybudować wydzieloną drogę dla rowerów o nawierzchni asfaltowej, pod warunkiem, że rozwiązanie to zostanie wprowadzone w ciągu roku.
3) Połączenie trasy rowerowej wzdłuż DW822 i ul. Mełgiewskiej przez budowę brakującego odcinka drogi dla rowerów i kładki rowerowej nad torami. UM Świdnik i RM Świdnik powinny podjąć działania w celu wywarcia presji na GDDKiA by naprawić ten rażący błąd projektowy jakim jest brak infrastruktury rowerowej w tym miejscu łączącej Świdnik i Lublin.
Dodatkowo zaproponowano trasy możliwe do realizacji w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych:
4) Biegnąca przez Las Rejkowizna (łącznie z kładką nad drogą ekspresową) łącząca się ze strefą ekonomiczną na Felinie
5) budowa drogi dla rowerów wzdłuż al. Jana Pawła II wraz z kładką nad drogą ekspresową lub wydzieleniem przestrzeni na drogę dla rowerów przez istniejący wiadukt (zamiana pasa ruchu na drogę dla rowerów i wydzielenie jej betonowymi separatorami na odcinku węzła łączącego z Felinem) i włączenie w ul. Krępiecką
III) Grupa przez cały czas spotkania podkreślała że UM Świdnik powinien podjąć wszelkie kroki do utworzenia i wprowadzenia dokumentów p.n. „standardy rowerowe w Świdniku” i „Polityka rowerowa w Świdniku”. Standardy określałyby warunki techniczne dla dróg rowerowych, natomiast polityka określałaby, w jaki sposób uwzględniać potrzeby rowerzystów w działaniach podejmowanych przez UM Świdnik. Rowerzyści i Rowerzystki stwierdzili że te działania są niezbędnym fundamentem w rozwijaniu ruchu rowerowego w Świdniku.
Świdnicka Masa Krytyczna