Warning: date_create(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /home/swidnikm/public_html/mirl.info.pl/articles/amp.php on line 97
Test lusterka Rearviz
Mapa infrastruktury rowerowej Lublina oraz okolic

Test lusterka Rearviz



Będąc na targach rowerowych BikeExpo w Kielcach w tym roku zakupiłem lusterko Rearviz zakładane na rękę.


Z racji tego że lubi uniwersalne rzeczy (jak to pisałem w innym artykule) to wpisuje się w ten trend.

Lusterko w takiej konstrukcji ma kilka zalet których nie uświadczymy w innych:

  • możliwość jazdy z każdym rowerem i nie tylko
  • możliwość szybkiego przełożenia z jednej ręki do drugiej
  • łatwość konfiguracji (w stosunku do statycznych)
  • łatwość złożenia i rozłożenia (w stosunku do statycznych)
  • mocowanie (nie musimy się bać że rozwali się jak zostawimy gdzieś rower)

Ale żeby niebyło tak kolorowo można znaleźć też kilka wad:

  • mała powierzchnia lustra
  • na większych wybojach lub nierównej powierzchni potrafi się przesunąć
  • mocowanie (można zapomnieć zabrać ze sobą :))
  • jażeli zmianiamy pozycje ręki (np. rogi) zmienia się pozycja lusterka

Za dużego porównania do innych lusterek nie mam choć jeździłem na rowerach z lusterkami. Na razie lusterko spełnia swoje zadania a to chyba najważniejsze.


Konstrukcja

Lusterko ma trzy wersje w zależności na jak drobną lub masywną rękę zamierzamy je założyć. Jak wybrałem wersje średnią. Dodatkowo przy zakupie możemy wybrać kolor po otwarciu (jak ktoś lubi lub zbiera rzeczy w jednym kolorze).

Lusterko składa się z podstawy którą mocujemy na pasek z rzepa odpowiednio mocno aby się nie przesuwał. Pasek jest odpowiednio długi (spory zapas) można założyć zarówno na gołą rękę jak i na grubszą kurtkę.

Do podstawy jest przymocowany obrotowy okrągły "panel" z którego wystaje klapka z przymocowanym po wewnętrznej stronie lusterkiem wypukłym.

Większość wykonana z tworzywa sztucznego więc jest bardzo lekka.


Konfiguracja

Ustawienie lusterka wydaje się skomplikowane na samym początku ale z czasem staje się dosyć proste. Dodatkowo po ustawieniu ogólnych parametrów wystarczy tylko odpowiednio odchylić.

Lusterko a w zasadzie "panel" ma możliwość obrotu wokół własnej osi o 3600 co daje dużą swobodę konfiguracji. Klapka która jest przymocowana do panelu ma odchył do 1800 więc ustawienie lusterka zawsze jest dostosowane do naszych potrzeb.


Funkcjonalność

O tym jak funkcjonuje lusterko i do czego może się przydać w innym artykule. Rower a lusterko.

A sama użyteczność lusterka jest dosyć spora. Sprawdzałem je w dzień i nocy oraz na własnym rowerze i publicznym. Sprawdza się w sytuacjach w których oczekujemy takiej funkcjonalności. Powierzchnia lusterka jest stosunkowo nieduża ale sprawdza się idealnie w korku, wystarczy przesunąć rękę lub złożyć i możemy się przeciskać między autami. Kolejną zaletą jest rodzaj mocowania. Nie jest na stałe złączone z rowerem co zapewnia nam bezpieczeństwo jeżeli zastawiamy rower przypięty na dworze oraz wygodę jeżeli korzystamy z kilku rowerów na zmianę lub roweru miejskiego (brak możliwości przymocowania).

Podsumowanie

Polecam produkt jeżeli ktoś planuje zakup lusterka i się zastanawia nad wyborem oraz tym którzy potrzebują takowego na rowerze publicznym. Sprawdza się w warunkach miejskich.