Warning: date_create(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /home/swidnikm/public_html/mirl.info.pl/articles/amp.php on line 97
Jak wypożyczyć Lubelski Rower Miejski?
Mapa infrastruktury rowerowej Lublina oraz okolic

Jak wypożyczyć Lubelski Rower Miejski?



Po pierwsze konto na LRM

Po pierwsze rower nie jest darmowy, chociaż pierwsze 20 min można przejechać za darmo.
Musimy posiadać konto an stronie operatora. Przy rejestracji podajemy z danych obowiązkowych imię, nazwisko oraz numer telefonu (najlepiej komórkowego).

Po drugie środki na końcie

Następnie po zarejestrowaniu dokonujemy przedpłaty. Minimalna kwota aby konto było aktywne a tym samym aby można było wypożyczyć rower to 10 zł. Od razu mówię aby wpłacić więcej z racji tego że po pobraniu opłaty za przejazd (czas przejazdu dłuższy niż 20 min) konto stanie się nie aktywne.

Jeżeli posiadamy konto oraz środki na nim możemy już wypożyczać rower ze stacji. Poniżej instrukcja jak to zrobić.

Wypożyczanie roweru

Opis roweru i stacji:


  1. Numer roweru oraz kod QR
  2. Numer roweru oraz kod QR
  3. Linka z szyfrem
  4. Panel stacji

Opis panelu stacji:


  1. Wypożycz
  2. Zwróć
  3. Czytnik NFC (np. kart, telefonu)
  4. Klawiatura numeryczna
  5. Dalej
  6. Cofnij lub korekta

Rower można wypożyczyć na 2 sposoby. Pierwszy z nich to za pomocą panelu stacji, drugi telefonu.
Wypożyczanie za pomocą panelu stacji odbywa się przy panelu (zdjęcie 1.4). Należy nacisnąć przycisk wypożycz (2.1) następnie wprowadzić numer telefonu oraz pin lub przyłożyć kartę do czytnika (2.3) oczywiście wcześniej zintegrowaną z kontem, opis poniżej jak tego dokonać. Wyświetli się informacja czy mamy kupon. Jeżeli takowy posiadamy wprowadzamy numer jeżeli nie wciskamy dalej (2.5). Następnie należy wprowadzić numer roweru. Odczytamy go z boku roweru (1.1 lub 1.2) i wciskamy dalej. Jeżeli wszystko się powiedzie to wyświetli się numer zamka szyfrowego danego roweru (zamek na 1.3). Należy go spisać lub zapamiętać. Ja stosuje metodę wybrania numeru na zamku, dodatkowo sprawdzamy czy pasuje i przekręcenia ostatniaj lub pierwszej cyfry tak aby zamek się nie rozpinał. Ten sposób daje pewność ze nie zapomnimy lub nie zgubimy numeru.
Teraz mamy 2 minuty na wyjęcie roweru z elektrozamka i już można jeździć na rowerku.
Wypożyczanie za pomocą aplikacji. Operator wypuścił aplikację dla 3 systemów operacyjnych, iOS (iPhone), Android oraz WP. Po zalogowaniu się w aplikacji numerem telefonu oraz pinem możemy zacząć wypożyczać rowery. Są 2 sposoby albo wprowadzamy numer roweru albo szczytujemy QR kod (1.1 lub 1.2). Aplikacja zapamiętuje numer wypożyczonego roweru oraz kod linki. Niestety aplikacje są tylko po angielsku.

Rower można zwrócić na 3 sposoby. Pierwszy z nich to automatyczny, drugi za pomocą stacji, trzeci przez telefonu.
Zwrócenie automatyczne. Jeżeli stacja działa poprawnie to zwracanie roweru odbywa się automatycznie, należy tylko wstawić rower i poczekać na dźwięk potwierdzenia.
Zwrócenie za pomocą panelu. Jeżeli zamek elektromagnetyczny niedziała poprawnie (nie zamyka się po wstawieniu lub nie można wstawić) lub brak wolnych miejsc. Należy przypiąć rower do innego roweru lub uchwytu zamka. Następnie nacisnąć zwróć (2.2), zalogować się (tak jak przy wypożyczaniu). Na panelu wyświetli się pytanie czy oddajemy rower o danym numerze, jeżeli nie to wpisujemy numer i naciskamy dalej.
Zwrócenie za pomocą telefonu. Po zalogowani się do aplikacji widzimy wypożyczony rower i możemy go zwrócić.

Uwagi / problemy

Możemy wypożyczyć do 4 rowerów na jedno konto. W takim wypadku powtarzamy operacje wypożyczenia (zwrotu) do skutku.

Jeżeli panel stacji nie odpowiada (sprawdzić naciskając jakiś guźk) możemy zadzwonić na infolinie LRM (numer naniesiony stacji) aby zresetowali stację, trwa to ok 3 min.

Zdażają się problemy z wyjęcie roweru z zamka (najczęściej z tych pierwszych) jest to spowodowane albo zacięciem zamka albo stacji. Należy w takim przypadku zwrócić rower za pomocą panelu lub telefony i spróbować wypożyczyć inny.

Jeżeli podczas wypożyczania wyświetli się komunikat "rower serwisowany" należy wybrać inny.

Jak podpiąć kartę do konta

Należy mieć kartę z NFC (paypass, Bilet miejski, Legitymacja studencka, itp.). Przy wypożyczaniu należy przysunąć kartę do czytnika (2.3) aż da sygnał dziwiękowy. Następnie się zalogować za pomocą numeru telefonu i pinu. Aby nie wprowadzać za każdym razem numeru pin podczas logowania kartą można wyłączyć potwierdzanie pinem na stronie LRM po zalogowaniu się na konto. W zakładcę "Ustawienia użytkownika" na samym dole odznaczamy opcję "Przy każdym wypożyczeniu i zwrocie ze względu na bezpieczeństwo proszę pytać mnie o mój PIN" i potwierdzamy zmianę.