Warning: date_create(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /home/swidnikm/public_html/mirl.info.pl/articles/amp.php on line 97
Infrastruktura rowerowa
Mapa infrastruktury rowerowej Lublina oraz okolic

Infrastruktura rowerowa



Główna infrastruktura

  • Droga dla rowerów (C-13):

    Drogę lub jej część przeznaczoną do ruchu rowerów, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi; droga dla rowerów jest oddzielona od innych dróg lub jezdni tej samej drogi konstrukcyjnie lub za pomocą urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.

  • Droga dla rowerów i pieszych (C-13|C-16):

    Połączenie drogi dla rowerów i drogi dla pieszych w jeden ciąg z wydzielonymi częściami.

  • Droga dla rowerów i pieszych (C-16/C-13):

    Połączenie drogi dla rowerów i drogi dla pieszych w jeden ciąg bez wydzielonych części. Pierwszeństwo ma pieszy.

  • Pas dla rowerów (F-19):

    Część jezdni przeznaczoną do ruchu rowerów w jednym kierunku, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi.

  • Kontrapas (F-18):

    Część jezdni przeznaczoną do ruchu rowerów w jednym kierunku, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi. Kontrapas jest wyznaczony na ulicach jednokierunkowych dla kierunku przeciwnego do ogólnego.

  • Kontraruch (D-3,B-2,B-21,B-22 wraz z tabliczką T-22):

    Dopuszczenie ruchu pod prąd na ulicach jednokierunkowych.

  • Dopuszczenie (C-16+T22):

    Chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego. Piesi mają pierwszeństwo. Nie jest obowiązkowe.

  • Przejazd rowerowy:

    Powierzchnię jezdni lub torowiska przeznaczoną do przejeżdżania przez rowerzystów, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi.

  • Śluza rowerowa:

    Część jezdni na wlocie skrzyżowania na całej szerokości jezdni lub wybranego pasa ruchu przeznaczona do zatrzymania rowerów w celu zmiany kierunku jazdy lub ustąpienia pierwszeństwa, oznaczona odpowiednimi znakami drogowymi.

Poboczna infrastruktura

  • Rondo rowerowe:

    Skrzyżowanie dróg w formie ronda (tak jak dla pojazdów na jezdni). Ruch odbywa się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Jest to bezpieczniejsze rozwiązanie niż zwykłe skrzyżowanie gdy jedna droga porusza się rowerzysta znacznie szybciej.

  • Podpórki na przejazdach:

    Przydatne rozwiązanie podczas czekania na zielone światło na drodze dla rowerów.

  • Stojak rowerowy:

    Bezpieczny stojak rowerowy w formie odwróconego U. Pozwala na przypięcie roweru za ramę i koło jednocześnie.

  • Parking rowerowy:

    Zadaszone miejsce często też monitorowane z bezpiecznymi stojakami rowerowymi.

  • Stacja roweru miejskiego (LRM):

    Stacja wypożyczalni roweru miejskiego (w tym wypadku Lubelskiego roweru miejskiego). Składa się z panelu oraz stojaków na rowery.